czwartek, 22 sierpnia 2019

Wiedźma - Anna Sokalska


Wiedźma
Autor: Anna Sokalska
Seria: Opowieści z Wieloświata - Tom 1
Ilość stron: 416
Wydawnictwo: Lira
Moja ocena: ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐/10

   Tytuł książki, który oczarował mnie od razu. Skromnie powiem, że zaczęłam się utożsamiać z tą wiedźmą. Bardzo chciałam sprawdzić jak została ona wykreowana przez autorkę. Czy moje wyobrażenie Wiedźmy, zostało urzeczywistnione w tej historii? Po tysiąckroć tak!

   W czarownym miejscu takim jak Wrocław zaczynają dziać się niesamowite magiczne rzeczy, które na zawsze zmienią to miejsce nie do poznania. Urban Fantasty za sprawą Anny Sokalskiej nabiera innego znaczenia. A tym kimś, kto nas poprowadzi i pokaże Wieloświat jest wiedźma Jasna, która nie ma dobrych intencji. Dawne krzywdy, przydeptane uczucia, oraz zdrada pchnie ją do zemsty na tych, którzy tak ją potraktowali. Ci co skazali ją na klątwę, będę musieli poczuć na własnej skórze jej gniew. Wraz ze zmorą, szamanem i aniołem wyruszą w podróż, którą nie da się nazwać łatwą, a pełną wyboistych ścieżek, które obudzą wątpliwość w naszych bohaterach. I tylko od nich będzie zależało, czy wrócą w jednym kawałku.
   Co to była za przygoda! Uwielbiam czytać właśnie takie książki, które przypominają mi za co miłuję Fantastykę. Bo niestety nie raz, zdarza mi się trafić na takie pozycje, przez które powątpiewam w ten gatunek. Zaczynając myśleć, że już nic świeżego, ani na tyle interesującego mnie już w niej nie czeka. A Anna Sokalska za sprawą "Wiedźmy" mi o tym przypomniała. Za sprawą nieskomplikowanej fabuły, wartkiej akcji, i ciekawych bohaterów, dzięki którym ta historia żyje, myślę, że pokochałam tą historię. Za jej niby prostotę, ale i dopracowanie tych szczególików, które moim zdaniem zawsze powinny być dla autora na piedestale. W szczególności jeśli chodzi o zbudowanie napięcia, dialogów i świata w których są przedstawiani nasi bohaterowie, to autorka tych kwestii nie umniejszyła.

   W książce jest poruszana mitologia słowiańska, której ostatnimi czasy większe grono czytelników jej poszukuję w książkach. Wszystko co znamy jak tradycja, mowa, czy nawet kultura mają swoje korzenie, które przez czas zostały zmienione. Mało o niej wcześniej wiedziałam, ale właśnie za sprawą takiej książki jaką właśnie jest "Wiedźma", mogę trochę się podszkolić w wiedzy na jej temat. Jest jednocześnie niesamowita, ale i smutna, gdyż ciężko patrzeć jak ona z czasem zaczęła zanikać. Przedstawiona tutaj wraz z fantastycznym wyobrażeniem nierzeczywistego Wieloświata, i rzeczywistości z którą nasza wiedźma Jasna musi się zmierzyć, pozwala nam wykreować miejsce od którego nie sposób się uwolnić, czy o nim zapomnieć.

   Nie chciałam Wam za dużo zdradzać o naszych bohaterach, gdyż właśnie piękne w tej historii jest to jak my sami sobie ich wyobrazimy po tym, jak poznamy ich przeszłość, oraz to kim są teraz. Najciekawszy moment to było ich poznanie, zobaczyć jak nasza Jasna zaczyna rozumieć pewne rzeczy i przez nie, kształtować się na nowo. Zdecydowanie Wieloświat wciągnął mnie na dobre, i cieszy mnie to niezmiernie! Polecam każdemu, kto chce również poznać to magiczne i mroczne miejsce. 
 

1 komentarz:

  1. Cały czas mam w planach zapoznanie się z literaturą inspirowaną słowiańską mitologią (na razie mam tylko "Wiedźmina" na koncie), a tu natknęłam się na tę książkę. Niedługa, nieskomplikowana - od czasu do czasu właśnie na taką lekturę mam ochotę.

    OdpowiedzUsuń