wtorek, 5 listopada 2019

Złota dziewczyna - Sophie Davis

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Kobiece
Złota dziewczyna
Autor: Sophie Davis
Seria: Tajemnice - Tom 1
Ilość stron: 296
Wydawnictwo: Kobiece
Moja ocena: ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐★★/10

   Czytacie opisy książek? Ja zawsze czytam gdyż uważam, że to jeden z ważnych elementów każdej książki. I właśnie ten opis przekonał mnie najbardziej do tej powieści, gdyż przypomniał mi pewną historię z dzieciństwa. A była to bajka "Książę i żebrak", która idealnie pasowała do mojego wyobrażenia bohaterek.

   Pieniądze mają wielką moc przyciągania. Ludzie przez ich wpływ potrafią się zmienić, nie zawsze na lepsze. Dziedzicka ogromnej fortuny Lark została porwana, i całkowicie słuch po niej zaginął. Ale coś po sobie pozostawiła - dziennik, który odnajduję nasza druga bohaterka Raven. Tajemnicze i intymne znalezisko, jednocześnie kusi by do niego zajrzeć, a z drugiej strony nie wypada tego robić. Górę jednak bierze ciekawość i to właśnie ona otworzy pewne drzwi w życiu Raven, które nie pozwolą jej zawrócić. Jak Raven poradzi sobie z tym, co przeczyta w pamiętniku?

   Dawno nie spotkałam się z opowieścią, która tak by mnie wciągnęła, i choć to nie jest pozycja z gatunku kryminał/thriller to z pewnością ma zadatki na ten tytuł. Autorka nie tylko stawia na tajemnice i porwanie, ale też nie zapominajmy, że to przede wszystkim książka obyczajowa. W tej historii głównym aspektem są uczucia, na których bazuje ta książka. Raven w trakcie poszukiwań Lark poznaje pewnego mężczyznę, który zawróci jej w głowie. Czy z zauroczenia przerodzi się to w coś więcej? Autorka rozpala nasze wyobrażenia, ale i przeraża, gdyż porwanie Lark niesie za sobą pewne konsekwencję, które mogą dosięgnąć i poszukującą ją Raven. Sophie Davis sprawia, że każda sytuacja wydaję się być czymś nowym - zaskakującym, ale i czasem przerażającym. Potok informacji jest tak duży, że czasem przytłaczający, ale o to chodzi w książce w której mamy do czynienia z porwaniem.

   Kiedy zaczniecie czytać tą powieść zdacie sobie sprawę, że to jedna z tych historii, która stawia na oryginalność i trudne sytuacje. To one budują napięcie w fabule, a dialogi pozwalają nam lepiej poznać samych bohaterów oraz zbudować z nimi więź. To jednocześnie wspaniała i pełna zagadek historia, która porywa niczym rwący potok i do ostatniej strony nie zamierza odpuścić. Zakończenie pozostawia wiele pytań. Ja osobiście byłam skołowana, i zaczęłam zadawać wiele pytań, które tylko się nagromadzały. Pozostaje mi czekać na kolejną część.

   Muszę wam polecić tą książkę, bo dawno klimat kryminału i romansu tak nie spodobał mi się w żadnej książce. "Złota dziewczyna" to jedna z tych historii, której nie da się od tak zapomnieć po sięgnięciu po kolejną - niczym nie związaną z tą historią - książkę, bo wciąż będzie myśleć o jej zakończeniu. Naprawdę polecam poznać świat Raven i Lark.
  

1 komentarz:

  1. zazwyczaj nie sięgam po ten gatunek literatury, ale nie wykluczam, że dla tej książki zrobię wyjątek, bo mnie zaciekawiłaś tą recenzją ;)

    OdpowiedzUsuń