sobota, 3 sierpnia 2019

Diagnoza. Osaczenie - Anna Dembowska

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Edipresse

Diagnoza. Osaczenie
Autor: Anna Dembowska
Seria: Diagnoza - Tom 2
Ilość stron: 320
Wydawnictwo: Edipresse
Moja ocena: ⭐⭐⭐⭐⭐⭐★★★★/10


   Zaczynając od serialu bardzo ciekawiło mnie to, co nie zostało pokazane. Ciekawość powoli nie dawała mi spokoju, i mogąc ją w końcu zaspokoić postanowiłam sięgnąć po tą książkę.

   Kiedy mąż chce się pozbyć żony to wiadomo, że coś musi być nie tak. Ale jakie pobudki pchają go do tej decyzji? Kariera? Kochanka? A może po prostu niechęć do żony? W tej książce, poznajemy losy bohaterów serialu "Diagnoza", które nie zostały ukazane na ekranie. Wszystko toczy się w czasie, kiedy nasza główna bohaterka Anna Leśniewska prowadząc niby z wieloletniego doświadczenia łatwą operację, wraz ze swoim mężem Janem Artmanem zostaje popełniony błąd. Anna będzie musiała ponieść konsekwencje, które raz na zawsze zmienią jej życie. Jako lekarz zostaje zawieszona, do tego mąż wysyła ją do specjalistycznego ośrodka dla psychicznych, kierując się niby jej dobrem. A tak naprawdę ta sprawa ma głębsze dno, niżby się mogło wydawać. Co tak naprawdę próbuje ukryć Artaman przed Anną? Czy uda jej się uciec z ośrodka i więzienia swojego umysłu? A gdy to się wydarzy, to jaka będzie czekała na nią odpowiedź?

   Czytając tą książkę, byłam naprawdę wstrząśnięta. Gdyż w serialu mamy tylko parę skromnych urywek z czasów, kiedy Anna była uwięziona i manipulowana przez Artmana. Dopiero czytając ją, mogłam spojrzeć na niewinną i bezbronną kobietę, która ślepo wierząc w swojego męża, trafia z własnej woli "do więzienia", które na nią wyszykował. Anna Dembowska odkrywa przed nami prawdę, gdyż w serialu nasza bohaterka zanim zdołała odkryć prawdę o zbrodni jakiej się dopuścił, w wypadku traci pamięć i zapomina również o tym, co jej się wydarzyło i o co walczyła. Choć dowiedziałam się wielu rzeczy, które nie zostały ukazane w serialu, to zabrakło mi ich rozwinięcia w książce. Do tego emocje bohaterów, były dla mnie czasem nie jasne. Zabrakło w nich żywiołowości, i życia co trochę mi przeszkadzało w dokładniejszym zrozumieniu ich prawdziwych zachowań i uczuć.

   Z pewnością polecam najpierw zainteresować się serialem, a dopiero potem książką. Gdyż łatwiej będzie wam potem ich sobie wyobrazić, oraz poznać ich zachowania, co jest naprawdę ważne. Na pewno was ta historia zainteresuje, a książka to dobry dodatek do ukazania tego, czego nie zobaczycie w serialu.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz