środa, 6 marca 2019

Rozmiar szczęścia nie daje - Marta Kieniuk-Mędrala

 
Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Novae Res

Rozmiar szczęścia nie daje. O zaburzeniach odżywiania i nie tylko
Autor: Marta Kieniuk-Mędrala
Ilość stron: 244
Wydawnictwo: Novae Res
Moja opinia: ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐★★★/10
   Poradniki, o takiej tematyce, nie są nigdy łatwe. W szczególności, gdy autorka opisuje swoje własne przeżycia. Szczerze, miałam co do tej książki, pewne obawy, bo nie wiedziałam, co ta historia zrobi ze mną, gdy ją skończę. I naprawdę mną wstrząsnęła!

   Szczerze, dobitnie i rzeczowo! Autorka, opisuje swoje zmagania, w momencie, gdy postanowiła się odchudzać. Jak wpłynęła na nią ta decyzja, i co ze se sobą przyniosła. Na dodatek, porusza ważny temat wyglądu, gdzie ludzie zwykle popełniają ten sam błąd. Otóż, pomyłką jest wpatrywanie się w sztuczność, w mediach, społecznościach, magazynach, gdzie widzimy szczupłe i z pozoru szczęśliwe osoby, które tylko dają nam - obserwatorom, do zrozumienia, że ładnym możesz być tylko wtedy, kiedy wyglądasz tak jak oni. Albo, jak ćwiczymy cardio, fitness, na siłowni, iż to nie jest takie piękne, na jakie nam się wydaję, że wygląda. Co jak sama autorka wspomina, jest bardzo śmieszne, bo mówią o odchudzaniu, ale nie wspominają o pewnych wyrzeczeniach, i skutkach ubocznych. 

   Marta Kieniuk-Mędrala, w swoim poradniku, chciała osobom zainteresowanym odchudzaniem, przestrzec przed konsekwencjami, niewłaściwego odchudzania. Sama opisuje, swoje schorzenia, jak: bulimię, anoreksję, ortoreksję. Przedstawia swoje przejścia, które na pewno nie były dla niej łatwe, bo kompletnie ją obnażyły. Sama czytając, jej historię, byłam wstrząśnięta i przypomniałam sobie, jak ja, niewłaściwie podeszłam do odchudzania, i miałam naprawdę ogromne szczęście, że mnie się udało przed tym przestrzec.

   Najważniejsze i trafne stwierdzenie, jakie tu przeczytałam, z którym osobiście sama się zgadzam, jest by w momencie decyzji, w której postanowimy zacząć dbać o nasz wygląd i nasze zdrowie, jest wybrać się do dietetyka. To osoba, która przeprowadzi nas przez odchudzanie, bez obawiania się o swoje zdrowie, a nawet życie!

   Przerażająca, prawdziwa historia, o walce z problemami niewłaściwego odchudzania. To poradnik, który zmieni wasze nastawienie, iż Wy sami możecie się odchudzać. Jaki to potrafi być w skutkach błąd, który latami może się ciągnąć. Warto przeczytać historię Pani Marty, by poznać ten trudny temat, z jej własnego doświadczenia.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz