czwartek, 28 czerwca 2018

Serc naszych winy - Łukasz Załustowski

Coś tak małego, lecz niezwykłego o miłości i jej obliczach.
Serc naszych winy
Autor: Łukasz Załustowski
Ilość stron: 62
Wydawnictwo: Lucky 
Moja ocena: 9/10

 To moja pierwsza twórczość jaką miałam okazję poznać (oby nie ostatnią) Pana Łukasza Załustowskiego, w której na pierwszym planie pojawia się odwieczna zagadka ludzkości - miłość, w której autor pokazuje nam swoje przemyślenia, za pomocą poezji która nie tylko wprowadza czytelnika w zadumę ale i też pozwala nam odkryć jej różne strony.
 To bardziej nie wiersze, w których autor mógłby rozpisywać się i rozpisywać bez końca, jak u wielu mu podobnych , a raczej to krótka poezja na temat, która w prostym acz konkretnym stylu wprowadziło mnie w konkluzje.

Miłość - obnażona, dzika, i nieprzewidywalna, ale skądś nam znana.

 "WIĘCEJ 
ta miłość
znaczy więcej
niż
ty i ja
przebrane w pozy
sumy pierwiastków"
 Podałam wam jeden z wierszy, jaki odnajdujemy w książce, a właśnie ten najbardziej do mnie przemówił. Niby prosty, niby schemat nam dobrze znany, ale jednak to właśnie w tych paru słowach odszukuję sens samego istnienia miłości i dwóch ludzi, którzy się nią obdarzają.
 Jest to mała książeczka, w której znajdziemy wielkie słowa. Wszystkie oblicza miłości, tych dobrych i tych złych, w zupełnie innej odsłonie. Jednak moi drodzy czytelnicy, będziecie musieli zadać sobie pytanie, czy w tej krótkiej poezji, będzie w stanie odnaleźć sens miłości. Czy sami możecie się do jakieś porównać? Czy któraś z nich przypomina wam jakieś zdarzenie? Ja sama w tym przedstawionym wierszu wyżej, mogłam porównać miłość mojego życia, iż to nie tak jak ją odnaleźliśmy możemy spocząć na laurach. Miłość ma różne twarze, różne schematy i nie zawsze jest taka sama. Czasem jeden błąd może z "Nas" stworzyć tylko "Ja", i ten wiersz pokazuje, że tylko my razem możemy dokonać wielu rzeczy.
 Pragnęłabym, jak już sięgnięcie po tą poezję, dokładnie przemyślcie każdy wiersz, bo naprawdę czasem to co wydaje nam się na pierwszy rzut oka, takie banalne do zrozumienia, nie zawsze takie jest.
 A moja ocena wzięła się stąd, iż mogłaby być dłuższa :D!
 

2 komentarze:

  1. Ahhh... Co ja mogę powiedzieć! Kocham tego Pana:D

    Wpadaj do mnie! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam twórczości tego autora.Zaciekawilaś mnie więc chętnie przy okazji sięgnę po tę książkę.
    Pozdrawiam.
    czytanestrony.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń