sobota, 9 czerwca 2018

Moje Majowe Zdobycze!

 W Maju, nie miałam jakichś dużych łowów ale za to zdobyłam dwie książki z wymiany, a jedną zakupiłam 😜

 Czy wy też zdobyliście jakieś perełki? Pochwalcie się! A może już czytaliście, którąś z tych?

  A może tak jak ja korzystacie z wymianek? Jak dla mnie to bardzo dobra sprawa. Można dać życie książce, która nam już się nie przyda i wiemy, że do niej nie wrócimy. Ja zawsze tak robię, jak wiem iż książka nie zachwyciła mnie tak bardzo, bym pozwoliła jej pozostać na zawsze w mojej biblioteczce. A ja lubię wracać do książek, które już przeczytałam 😘

 Najbardziej jestem zachwycona z książki "Koralina", najbardziej na nią czekałam (sama ją zakupiłam). Ciekawią mnie książki Neil Gaiman'a, jeszcze żadnej nie czytałam choć mam 4 w swojej biblioteczce, ale chcę zakupić jeszcze dwie pierwsze jego wydane książki i wtedy na bank się za niego wezmę!


Zakochana w mroku
Autor: Franny Billingsley
Ilość stron: 397
Data wydania: 30.04.2012
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie
Opis:  Nim umarła, macocha Briony dobrze zadbała, by dziewczyna obarczyła się winą za wszystkie nieszczęścia w rodzinie. I teraz poczucie winy przywarło do Briony tak mocno, że stało się wręcz jej drugą skórą. Dziewczyna często ucieka na bagna i opowiada tam historie o Starych, duchach, które nawiedzają trzęsawiska. Jednakże tylko wiedźmy są w stanie je zobaczyć, a w jej miasteczku bycie jedną z nich oznacza karę śmierci. Mimo iż uważa, że nie zasługuje na nic dobrego, Briona lęka się, co się stanie gdy jej sekret wyjdzie na jaw… I wtedy niespodziewanie w jej życiu pojawia się Eldrik, o złotych oczach i wspaniałej czuprynie jasnobrązowych włosów. Eldrik, który traktuje Brionę jako kogoś naprawdę wyjątkowego… Briona przekona się, że oprócz sekretów, które stara się ukryć, jest też wiele tajemnic, o których wcześniej nie miała pojęcia.
W raz z Eldrikiem zakłada klub braterski oraz... Briony zakochuje się w Eldriku. 

 Koralina
Autor: Neil Gaiman
Ilość stron: 112
Data wydania: 24.05.2017
Wydawnictwo: Mag
Opis:  Dzień po przeprowadzce Koralina postanowiła zwiedzić cały dom... W nowym mieszkaniu, do którego Koralina przeprowadziła się z rodzicami, jest dwadzieścia jeden okien i czternaścioro drzwi. Trzynaścioro z nich otwiera się zwyczajnie, czternaste zaś są zamknięte na klucz. Za nimi znajduje się tylko ściana z cegieł – przynajmniej do dnia, w którym Koralina otwiera je i odkrywa przejście do innego domu, który na pierwszy rzut oka niczym nie różni się od jej własnego. Ale pozory mylą...

Z początku nowo odkryte mieszkanie wydaje się jej cudowne. Na obiad dostaje same smakołyki, a w pudełku z zabawkami czekają anioły, które po nakręceniu fruwają po pokoju, książki, w których ilustracje wyglądają, jakby ożywały, małe główki dinozaurów, które na zawołanie klekocą zębami. Jednakże w nowym domu są też nowi rodzice, którzy chcieliby, żeby Koralina została ich córeczką. Chcą ją odmienić, zatrzymać i nigdy nie oddać jej z powrotem. W lustrach zaś kryją się nieszczęśliwe dzieci, zagubione dusze...

Królewska Klatka
Autor: Victoria Aveyard
Seria: Czerwona Królowa - Tom 3
Ilość stron: 568
Data wydania: 24.05.2017
Wydawnictwo: Moondrive 
Opis: Mare jest pilnie strzeżonym więźniem zdanym na łaskę i niełaskę Mavena. Dręczą ją wspomnienia własnych błędów, a działanie Cichego Kamienia pozbawia ją mocy. Buntowniczka staje się dziewczyną bez błyskawic. Jednak i Maven otoczony jest wrogami. Z trudem utrzymuje kontrolę nad krajem oraz swoim więźniem. Mare czuje, że mimo nienawiści, którą żywi do Mavena, jest on prawdopodobnie jej jedyną szansą na przeżycie, zwłaszcza że Evangeline dąży do jak najszybszej egzekucji Czerwonej Królowej. Tymczasem Nowi i Czerwoni przygotowują się do wojny, bo nie chcą już dłużej pozostawać w ukryciu. Jest z nimi książę Cal, którego nic nie powstrzyma przed ratowaniem Mare.

Kto rozświetli drogę buntowników, jeśli dziewczyna od błyskawic straci swoją moc? Już wkrótce ogień ogarnie wszystko i spali bezpowrotnie Nortę, jaką Mare znała.


Jak myślicie, wszystkie te 3 książki mi się spodobają? Czy jednak zawiodę się na którejś?

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz