środa, 31 lipca 2019

Stephen King: Instrukcja obsługi - Robert Ziębiński

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Albatros

Stephen King: Instrukcja obsługi
Autor: Robert Ziębiński
Ilość stron: 622
Wydawnictwo: Albatros
Moja ocena: ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐★★/10

   Stephen King to człowiek znany przez wielu ludzi. W świecie literackim, każdy choć raz słyszał na pewno jego imię. Nawet jeśli nikt nie zna jego twórczości, to na pewno obiło się im o uszy, iż jest on znany jako "Mistrz Horroru". Choć sama znam tylko zaledwie parę jego książek to wiem, że to miano idealnie do niego pasuje.

   W tej książce dowiedziecie się wszystkiego o "Mistrzu Horroru", o jego początkach, twórczości, oraz ciekawostkach o których mogliście nie słyszeć. Ja sama szczerze się przyznam, nie przeczytałam ją od deski do deski, ale przeczytałam to co najbardziej mnie interesowało. Przede wszystkim autor, nie skupia się tu tylko na samym mistrzu, ale i innych ludziach, którzy zaczęli tworzyć wzorując się na nim. Ci ludzie opowiadają jak jego twórczość na nich samych wpłynęła, oraz co myślą o samym Stephenie King'u. To jednocześnie przerażająca ale tak wciągająca biografia, że nie byłam w stanie się oderwać od np. historii powstania "Carrie". Autor książki opisał wszystko tak wnikliwie i drobiazgowo, jakby znał samego autora od lat. Jakby zupełnie był w każdym momencie jego życia, i na własne oczy widział jak SK ze zwykłego chłopaka, który szukał każdej sposobności na to, żeby znaleźć na ulicy porzuconą kartkę papieru by pisać, zamienił się w człowieka, na którego twórczości osoby takie jak ja się wychowywały. SK zatrząsł światem literackim, zupełnie zmienił jego oblicze, tym samym dając zupełnie nowy początek, który znamy do dziś dzień.

   Jeśli miałabym powiedzieć coś o samym autorze Robercie Ziębińskim, który zebrał wszystkie informacje dotyczące SK, to napisał tą książkę w taki sposób, że nie da się powiedzieć, iż to jest tylko biografia. Tu jest też przede wszystkim humor, ciekawe anegdoty, oraz przemyślenia autora, dotyczące każdej książki, każdego filmu, czy też sytuacji z życie SK. Pan Robert Ziębiński stworzył tą książkę przede wszystkim dla ludzi, którzy chcą poznać bliżej mistrza. Jego samego wiedząc, iż wiele osób z nas nie ma takiej możliwości, by spotkać go na żywo i po prostu zapytać. Dlatego mamy tu swego rodzaju odpowiedź na nurtujące nas pytania, czy też zagadnienia. I starał się jak najlepiej pomóc go nam lepiej poznać.

   Do dodania mam tylko jedno - przeczytaj, bo to  historia wielkiego człowieka, którego styl był początkiem nowego zaś końcem starego etapu w literaturze. Polecam tą książkę, każdemu!
 

2 komentarze:

  1. Uwielbiam książki Stephena Kinga, dla mnie więc jest to pozycja obowiązkowa :)

    OdpowiedzUsuń