niedziela, 23 czerwca 2019

Różany Eter - Julia Gambrot

Za egzemplarz do recenzji dziękujemy Wydawnictwu Lira
 

Różany Eter
Autor: Julia Gambrot
Ilość stron: 544
Wydawnictwo: Lira
Moja ocena: ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐★/10
 
 
   U progu lat XX, piękne kobiety i ich walka o prawa kobiet. Wiedziałam, że ta książka będzie kryła w sobie romantyzm, historię oraz wątek kryminalny, i tylko musiałam dowiedzieć się jak to wszystko połączyła autorka, tworząc jedną spójną całość.
 
   Wiek XX to czasy trudne dla kobiet, gdyż są u progu rewolucji, w której kobiety walczą o równouprawnienie. Naszą bohaterką jest Róża Zimmerman, która zawsze marzyła o tym by dostać się na medycynę i udaje jej się. Choć jej życie nigdy nie było usłane różami, gdyż była wychowanką sierocińca, chcę jednak poznać prawdę o swoim pochodzeniu. Jednakże to nie takie proste, na jej drodze stanie pewne podejrzenie, o którym zaczyna robić się głośno. W mieście grasuje zabójca - tajemniczy człowiek w masce? Zaskakujący jej w tym fakt, że Róża może znać tego osobnika. Ale czy to jest prawda?
 
   Jak wspomniałam na początku bardzo ciekawił mnie wątek połączenia romantyzmu, historii i kryminału w jedną całość. Szczerze obawiałam się najbardziej jak poradzi sobie autorka z motywem kryminalnym. To historia rzetelnie przemyślana, każdy jej szczegół jest dopracowany, nawet wydając się ten najbardziej błahy. Od pierwszych stron mogłam się przekonać ile serca włożyła w tą powieść autorka, i przede wszystkim jej ogromne zaangażowanie do samego aspektu medycyny, czy tego jak kobiety w tamtych czasach były postrzegane. Ich walka o swoją prawdę, rację i uwagę jest tym co kobiety od zawsze próbowały wywalczyć. Nasze bohaterki są mądre, piękne i kobiece w pełnym słowie tego znaczeniu. Uwielbiam czytać i wyobrażać sobie jakie były piękne i niezwykłe. Gdybym znalazła się w ich czasie, tak bym właśnie siebie widziała, jak opisuje nam je Julia Gambrot. Jednakże co najbardziej zaspokoiło moje wewnętrznego "mola książkowego", to sam czas w którym umiejscowiła nasze bohaterki autorka. Belle Epoque (in. piękna epoka/okres) i jej dokładność w tworzeniu opisów, jakby autorka tam się urodziła, zupełnie jakby tam naprawdę była. 
 
   Ta powieść została z pewnością stworzona dla każdej kobiety. Julia Gambrot oddała światu cząstkę swojej wyobraźni, przemyśleń i tego jakie kobiety potrafią być wspaniałe. Z wątkiem kryminalnym, postawiła sobie wysoką poprzeczkę, z którą sobie poradziła. Sięgając po tą książkę nie spodziewałam się, że przeczytać ją w zaledwie dwa dni. Taka cegiełka została przeze mnie szybko pochłonięta, gdyż autorka tak nas prowadzi przez swój świat, że nie da nawet na chwilę przystać. Same zobaczycie, że ani na chwilę nie będziecie chciały jej odłożyć, gdyż ta przygoda dla Was, jak i dla mnie będzie musiała trwać nadal.
 
   Podpisuje się pod tą powieścią obiema rękami i nogami! To książka, która dla kobiety jest po prostu lekturą obowiązkową - przyjemną i niezapomnianą. Same zobaczycie, że nie będziecie chciały szybko dojść do końca tej historii. Polecam wam podzielić się tą książką dalej, by ta historia mogła również zakorzenić się w sercu kogoś innego.
 

1 komentarz: