sobota, 15 czerwca 2019

Gra w dorosłych - Leszek Dybowski

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Novae Res
 

Gra w dorosłych
Autor: Leszek Dybowski
Ilość stron: 234
Wydawnictwo: Novae Res
Moja ocena: ⭐⭐⭐⭐⭐⭐★★★★/10
 
 
 
   Ile osób z Was przeczytało książki obyczajowe, które zostały napisane przez mężczyznę? Ja szczerze pamiętam niewielu, głównie N. Sparksa. Zresztą, kto by go nie kojarzył. Widząc ten tytuł zastanowiłam się, jak sobie poradził z tym tematem nasz polski autor.
 
   To co na początku rzuciło mi się w oczy, to sam fakt, że historia dzieje się z początkiem lat 70. Naszym głównym bohaterem jest mężczyzna, który chce przeżyć w życiu jakąś niesamowitą historię. Nie spodziewając się, że po drodze spotka dwie tak różne od siebie dziewczyny: Kasię i Izę. Każda z nich jest niezwykła, ale czy można zakochać się w dwóch kobietach? Łatwa znajomość zamienia się w coś więcej, ale czy nasz bohater będzie potrafił wybrać jedną z nich, a drugiej złamać serce? Nie zawsze życie układa się tak, jakby się chciało.
 
   Jak to zwykle bywa przez pierwsze strony książka mnie niczym ciekawym nie zaskoczyła, gdy dopiero przewertowałam książkę już bardziej stało się o wiele ciekawiej. W szczególności spodobał mi się styl autora, który w bardzo realistyczny sposób potrafił nam opisać bohaterów, przez co wydawali się bardzo rzeczywiści. Ich wspólne konwersacje, w niektórych momentach były dość zabawne, ale przede wszystkim ukazywały to, co omija większość ludzi, przez swoje zaślepienie. Tutaj mamy do czynienia z delikatną i jakże płochą miłością, z którą trzeba obchodzić się w sposób delikatny. Choć wydawałoby się to takie proste, w rzeczywistości takie nie jest, ale tu wszystko wydaje się takie ciepłe i miłe. Bardzo polubiłam głównego bohatera, i te dwie dziewczyny, bo ich relacja była dość niezwykła. Jeden mężczyzna, i dwie kobiety wydawałoby się być to mieszanką wybuchową, która prosiła się wręcz o to, by te dwie dziewczyny zaczęły walczyć o chłopaka. Na szczęście w tej historii, nie tylko chodzi o samo uczucie, ale też i o życie, prace i zasady. Klimat książki, i czasy w których ta historia została przedstawiona, bardzo mi się podobały. Gdyż nie urodziłam się w tych czasach, przez co jeszcze bardziej miło było mi poczuć się choć przez chwilę widzem tamtych czasów.
 
   Nie jest to historia dla wszystkich, gdyż tu nie ma jakichś zaskakujących tematów, czy sytuacji ale warto dać jej szanse. Kto by nie chciał poczuć się choć przez chwilę mieszkańcem lat 70? Jak wyglądało wtedy życie? Jaka panowała moda i zwyczaje są tu naprawdę bardzo ciekawe, i zastanawiające. Sprawdźcie sami, czy odnajdziecie się w tym czasie.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz