piątek, 3 kwietnia 2020

Niegodziwi święci - Emily A. Duncan

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Zysk i S-ka
Niegodziwi święci
Autor: Emily A. Duncan
Seria: Something Dark and Holy - Tom 1
Ilość stron: 443
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Moja ocena: ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐★★★/10


   Uwielbiam debiuty, bo mam okazję poznać nowego autora, a w tym akurat przypadku autorkę, która stworzyła fantastyczną opowieść, której nie mogłam sobie podarować. Królestwa, zamki i magia, jest idealną kombinacją, którą musiałam poznać.

    Książka "Niegodziwi święci", to nie byle jaka historia, a opowieść, w której autorka zaklęła mitologię słowiańską, z trójką bohaterów - Nadią, Serafinem i Malachiaszem - którzy mimo różnic swojego pochodzenia, statusu i charakteru, zbudowali więź, którą nic nie jest w stanie rozerwać, przynajmniej takie odniosłam wrażenie. Wojna w świecie, w którym bogowie szepczą do swojej wybranki, i magia która powstrzyma wojnę, lub też będzie ich ostateczną zagładą.

   Autorka Emily A. Duncan stworzyła zdecydowanie niebywałą historię, w której magia i bogowie grają pewną ważną rolę w tej historii, jednakże skupia się głównie na naszych bohaterach. Co niestety odbija się na pobocznych postaciach, którzy moim zdaniem są trochę niesprawiedliwie potraktowani. Chciałabym poznać lepiej nie tylko trójkę naszych bohaterów, ale także ludzi, którzy są częścią ich codzienności. Za to nadrabia to w szczegółowych i naprawdę ważnych opisach, które pozwalają nam lepiej zrozumieć ich decyzję i postępowania w historii. Wszak dzieję się tu naprawdę sporo zwrotów akcji, i czasami pojawiają się słowa, które raz wypowiedziane nie mogą być cofnięte. Jednakże, czy magia i bogowie grają tu pierwsze skrzypce? Z pewnością nie. Trochę brakowało mi tego rozwinięcia, ale jak na debiut i tak jestem zadowolona. Mimo iż, zdarzały się momenty przewidujące, schematyczne i powiewało w pewnym momencie nudą, to uraczyła mnie ta opowieść. 

   Jeśli lubicie takie połączenie jak dziewczyna słysząca głosy bogów, księcia, którego życie zamieniło się w koszmar oraz człowieka, którego możemy nazwać potworem, to zdecydowanie powinniście sięgnąć po tą pozycję. Choć nie był to wybitny debiut, to jednak jestem ciekawa dalszej części, i tego co będzie się działo dalej, gdyż autorka postarała się o zbudowanie napięcia i tajemnicy. Ciekawe jak to się potoczy dalej.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz