niedziela, 12 kwietnia 2020

Dama ze szmaragdami - Paulina Kuzawińska

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Lira

Dama ze szmaragdami
Autor: Paulina Kuzawińska
Seria: Madeline Hyde - Tom 2
Ilość stron: 336
Wydawnictwo: Lira
Moja ocena: ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐★★/10

   Nie spodziewałam się kolejnego spotkania z Madeline Hyde, ale autorka miło mnie zaskoczyła. Po pierwszej jej debiutanckiej książce "Dama z wahadełkiem" nie potrafiłam się otrząsnąć. To była piękna, zagadkowa i kryminalna opowieść, w której Madeline była tą, która musiała odkryć prawdę. Ciekawe, co tym razem sprezentowała nam w swojej nowej powieści Paulina Kuzawińska.

   Madeline Hyde utrzymuje listowny kontakt ze swoją przyjaciółką Clare, która choć z początku pisze o swoim szczęściu, z czasem zaczyna również opowiadać jej o swoich wątpliwościach, strachu i ogromnej potrzebie ujrzenia Madeline. Ta postanawia odwiedzić przyjaciółkę, choć jeszcze nie zdaje sobie sprawy, co czeka ją w Dworze pod Cisami. Choć na początku miała zamiar tylko pomóc przyjaciółce, i ją wesprzeć, została kolejny raz wplątana w kolejną niesłychaną zagadkę. Myślała, że tajemnicza śmierć ciotki, która została już rozwiązana, nie przyniesie jej podobnych historii, w tak krótkim czasie. Niestety Madeline znowu wpadnie w wir mrocznych zagadek, śmierci i strachu.
   "Dama ze szmaragdami" to kolejna świetna opowieść autorki Pauliny Kuzawińskiej. Jednakże muszę przyznać, iż to jej debiutancka książka "Dama z wahadełkiem" skradła bardziej moje serce i myśli. Gdyż tajemnica, która była tam do odkrycia bardziej mnie wciągnęła. I choć z początku nie czułam, aż takiego zachwytu kolejnym tytułem autorki, to pod koniec musiałam przyznać, że kolejny raz autorka ciekawie odwzorowała epokę wiktoriańską, która tak mnie urzekła w jej poprzedniej książce. To kolejna opowieść z piękną i zadziorną bohaterką, akcją która toczy się zadziwiająco szybko, i choć fakty ukazują się w wolnym tempie, to jednak tylko powoduje, że historia nabiera zupełnie innego znaczenia. To nie tylko kryminał, z intrygą w tle, ale również piękna i malownicza historia, osadzona w czasach wiktoriańskich, i pięknej Anglii.

   Domysły zaprowadzą Madeline do konieczności poznania prawdy, która nie tylko będzie wyboistą, i trudną drogą. Ale przede wszystkim niektóre osoby poniosą za nią srogie konsekwencję. 

   "Dama ze szmaragdami" - to mroczna, tajemnicza, i wspaniała opowieść, w której odnajdzie się każdy. Klimatyczny kącik w Dworze pod Cisami, zamienia się w groźne i niebezpieczne miejsce, gdzie nikt nie może czuć się bezpiecznie. A piękna i delikatna bohaterka Madeline Hyde, musi kolejny raz zmierzyć się z tajemniczym mordercą. Koniecznie musicie poznać tą kryminalną, i zaskakującą opowieść.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz