wtorek, 5 listopada 2019

Dni wypełnione słońcem - Malwina Ferenz

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona
Dni wypełnione słońcem
Autor: Malwina Ferenz
Seria: Neon Cafe - tom 2
Ilość stron: 302
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Moja ocena: ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐★★/10

   To moje pierwsze spotkanie z autorką, które okazało się jak najbardziej udane! Choć nie czytałam pierwszego tomu, to nie przeszkodziło mi w poznaniu kolejnej części. Te dwie historie na szczęście się ze sobą nie pokrywają, dzięki czemu mogłam bez obawy sięgnąć od razu po 2 tom.

   W najbardziej magicznym mieście na ziemi Wrocławiu, jest miejsce w którym rozgrywać się będzie nasza historia. W "Neon Cafe" choć na chwilę, każdy klient będzie mógł usiąść, zamówić filiżankę goręcej kawy i odpocząć od swoich trosk. Każda historia, która tu się rozgrywa jest na swój sposób ważna. Nie tylko spotykamy różnych ludzi w teraźniejszości, ale i z przeszłości. To właśnie ta miniona przeszłość zafascynowała mnie najbardziej.

    W książce "Dni wypełnione słońcem" autorstwa Malwiny Ferenz, mamy okazję poznać piątkę przeróżnych bohaterów  Kamila, Jacka, Wojciecha, Pawła i jedyną perełkę w tym męskim gronie Jadwigę, których na pozór nic nie łączy ale każdy z nich odczuwa potrzebę rozmowy, kontaktu z drugim człowiekiem. I każdy z nich znajduję swoją utopię w kawiarence "Neon Cafe", w której zawsze czeka na nich barman, który wydaję się znać ich skryte pragnienia. Jest doskonałym słuchaczem, co dla naszych bohaterów jest czymś bardzo ważnym. Każdego z nich spotykamy w różnych strefach czasowych, nie tylko teraźniejszości ale i przeszłości, która nie zawsze była kolorowa. Najbardziej zaciekawiła mnie postać Jadwigi, której historia nie tylko wzrusza ale i uczy czegoś wartościowego. A książka z której możemy się czegoś nauczyć, jest bardzo ważna i pożyteczna.

   Troszkę się szczerze obawiałam mojego pierwszego spotkania z dziełem autorki, ale na całe szczęście okazało się, że to było tylko moje mylne wrażenie. Fabuła jest podzielona na rozdziały, które są poświęcone każdemu bohaterowi z osobna. Dzięki temu możemy ich lepiej poznać, ale i zrozumieć, co tylko ułatwiało mi przeczytanie tej historii. Od samego początku czytało mi się ją bardzo dobrze, gdyż opowieść jest przedstawiona w przejrzysty sposób.

   Nie pozostaje mi nic innego jak tylko zachęcić was do odwiedzenia kawiarni "Neon Cafe", i skosztowania ich gorącej kawy, pysznego ciasta i tych wydarzeń, które mają tu miejsce dziać się na waszych oczach.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz